3/18/2017

SIEDEM PIERWSZYCH PRZYGÓD ROZALII GROZY

TYTUŁ: Siedem pierwszych przygód Rozalii Grozy

Autor: Justyna Bargielska
Ilustrator: Patrycja Ochman
Wydawnictwo: Biuro Literackie
Ilość stron: 77




Bardzo ucieszyłam się z tej książki, ponieważ bohaterka jest mniej więcej w moim wieku. Bardzo lubię czytać o moich rówieśnikach, zwłaszcza gdy pisze o nich polski autor czy autorka. 

Mogę się spodziewać wtedy, że bohaterka będzie miała podobne do mnie problemy i przy odrobinie szczęścia również zainteresowania. 

Faktycznie, rzeczywistość jest taka, jaką znamy na co dzień, ale są w niej elementy fantastyczne. 
Na szczęście, bo nie jestem pewna czy chciałabym spotkać wielkiego, gadającego pająka :D

Bohaterką jest 10 letnia Rozalia, która wiedzie życie pełne przygód.

Najbardziej spodobała mi się przygody nr 4, 5 i 6 czyli "Duchy przeszłości" (bardzo mnie rozbawiło gdy Szkolny dzień Dyni został przemianowany na Dzień Kabaczka, częściowego...), "Skandaliczne przewieszanie kurtek" oraz "Kim jestem".

Szczególnie przypadło mi do gustu poczucie humoru i żarty słowne. I to już od pierwszych linijek książki:

"Kocham cię nie od dziś, Rozalio- powiedziała mama- ale dziś dam temu pełen wyraz. (...)
- Przecież właśnie dałaś- odpowiedziała Rozalia.- Nawet pięć wyrazów. "Kocham", "cię", "nie", "od" i "dziś". Pięć pełnych wyrazów."

Książka ma bardzo dużo ilustracji. 





Ma też jedną dużą wadę- jest za krótka! 

Mam wielką nadzieję, że poznamy jeszcze kolejne przygody Rozalii. W końcu to siedem pierwszych przygód :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Ala z Krainy Książek , Blogger